Timisoara: 0256 705 405   Bucuresti: 0314 207 766
Luni-Vineri: 9:00 - 17:00
Timisoara: 0256 705 405   Bucuresti: 0314 207 766
Luni-Vineri: 9:00 - 17:00

Formular garantie

Date personale:





Date comanda:





Detalii problema:



Upload fotografii:






Trimite

Politica de garanție

    1. Prevederi generale

Produsele comercializate pe Website beneficiază de condiții de garanție conform legislației în vigoare și politicilor comerciale ale producătorilor. Astfel, pentru Produsele comercializate, EVALIGHT acordă:

  • o garanție legală de conformitate de 2 ani pentru Consumatori, în cadrul căreia EVALIGHT va răspunde față de Consumatori, în condițiile legii, pentru orice neconformitate care există în momentul livrării Produsului și care este constatată în termen de 2 ani de la data respectivă. După expirarea termenului de 2 ani, Consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea Produselor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse (astfel cum sunt definite de O.U.G. 140/2021 și Codul Civil) apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condițiile legii.
  • o garanție de 1 an pentru profesioniști (cumpărătorii care nu sunt consumatori), în cadrul căreia EVALIGHT va răspunde pentru orice neconformitate care există în momentul livrării Produsului. Garanția pentru vicii ascunse, acordată în cadrul termenului de garanție de 1 an, se aplică doar pentru viciile pe care EVALIGHT le-a cunoscut ori trebuia să le cunoască la data încheierii Contractului.

Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul de garanție se reduce la această durată.

Termenul de garanție se calculează de la livrarea Produsului/ ridicarea Produsului din magazin.

Garanția este valabilă exclusiv pe teritoriul României.

Cu excepția garanției legale de conformitate, în cazul căreia se aplică dispozițiile O.U.G. nr. 140/2021, garanția acoperă cel mult valoarea prețului de achiziție de către Cumpărător a produselor reclamate.

Produsele comercializate pe Website sunt însoțite de factură fiscală, certificat de garanție, instrucțiuni de utilizare și eventuale alte documente impuse de prevederile legale în vigoare, care vor fi puse la dispoziția Cumpărătorului la momentul livrării/ ridicării Produsului, în format tipărit. Lipsa acestor documente trebuie semnalată la momentul ridicării Produsului din magazin sau, dacă Produsul este livrat la domiciliu, în maxim 48 ore de la recepția Produsului, prin e-mail la office[at]evalight.ro. Orice sesizare ulterioară nu va fi luată în considerare. EVALIGHT nu eliberează duplicate pentru certificatul de garanție.

Nicio mențiune din acești Termeni și Condiții sau din certificatul de garanție nu afectează drepturile de care Consumatorii beneficiază în virtutea legii. 

    2. Condiții de acordare a garanției

Garanția se acordă în măsura în care toate condițiile de acordare din certificatul de garanție și acești Termeni și condiții sunt îndeplinite.

În cazul Consumatorilor, garanția legală de conformitate se acordă în conformitate cu prevederile O.U.G. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri și celelalte acte normative în vigoare.

Garanția privește Produsul, în integralitatea sa așa cum a fost livrat Cumpărătorului, nu piesele ori subansamblele sale și nu se extinde asupra pieselor adăugate sau schimbate de Cumpărător ulterior achiziționării Produsului și nici asupra consumabilelor.

Cumpărătorul are obligația de a păstra certificatul de garanție, factura și dovada plații (chitanța, bon fiscal etc.). Garanția se va acorda exclusiv în baza certificatului de garanție în original și a facturii fiscale/ dovezii plății.

IMPORTANT!

Fără a aduce atingere drepturilor Consumatorilor stabilite potrivit legii, Cumpărătorii sunt obligați să notifice deteriorările vizibile (urme, zgârieturi, ciobiri, loviri, deformări, desprinderi de vopsea, elemente sau accesorii lipsă, rupturi ale elementelor sau alte defecte aparente care puteau fi descoperite printr-o verificare normală) la momentul ridicării Produsului din magazin sau, dacă produsul este livrat la domiciliu, în termen de 5 zile de la livrarea Produsului, în caz contrar se va considera că Produsul a fost ridicat/ livrat fără deteriorări vizibile.

Nu constituie o neconformitate și nu sunt acoperite de garanție nemulțumirile legate de aspect, culoare, textura materialului sau altele asemenea, dacă Produsul respectă descrierea, tipul, cantitatea, calitatea, funcționalitatea, compatibilitatea, interoperabilitatea și alte caracteristici prevăzute în Contractul de vânzare/ acești Termeni și condiții.

Produsele comercializate de EVALIGHT sunt destinate uzului casnic; nu se acordă garanție dacă aceste Produse sunt utilizate în alte scopuri decât cele casnice.

Pentru a beneficia de garanție, Cumpărătorul este obligat să înștiințeze EVALIGHT cu privire la existența unui caz de garanție prin e-mail la office[at]evalight.ro sau prin formularul de garanție și să transmită factura, dovada plății și certificatul de garanție al Produsului împreună cu dovezile aferente neconformității reclamate (fotografii, înregistrări video etc.). La solicitarea EVALIGHT se va transmite și dovada instalării/ montării Produsului cu personal autorizat.

Atât consumatorii cât și profesioniștii trebuie să pună produsele neconforme la dispoziția EVALIGHT, ambalate în mod corespunzător, astfel încât starea acestora să nu se deterioreze cu ocazia returului urmând ca EVALIGHT să le preia pe propria cheltuială. În toate cazurile în care EVALIGHT apreciază, în mod justificat, că nu sunt îndeplinite condițiile de acordare a garanției, costurile de transport al Produsului de la Cumpărător la Evalight și de la Evalight la Cumpărător vor fi suportate de către Cumpărător, indiferent dacă acesta este Consumator sau profesionist. Pentru a beneficia de garanție, Produsele trebuie însoțite de certificatul de garanție - în original, actele de dobândire și dovada instalării cu personal autorizat - în copie.

În cazul garanției pentru vicii ascunse, în condițiile art. 1709 Cod civil, Cumpărătorul care a descoperit viciile ascunse ale Produsului este obligat să le aducă la cunoștința EVALIGHT într-un termen rezonabil (pentru Consumatori) și în termen de 2 zile lucrătoare de la descoperirea lor (pentru ceilalți Cumpărători), sub sancțiunea decăderii din dreptul de a cere rezoluțiunea Contractului.

    3. Situații care exclud acordarea garanției sau duc la pierderea garanției Produselor

  1. orice Produs care nu a fost comercializat de EVALIGHT;
  2. lipsa certificatului de garanție - în original, a facturii și dovezii de plată – în copie sau dacă informațiile conținute în acestea sunt greșite, incomplete sau ilizibile;
  3. imposibilitatea identificării Produsului cu privire la care se pretinde garanția (identificarea se face pe baza înscrierilor din certificatul de garanție și pe baza facturilor/ bonurilor fiscale de vânzare și a marcajelor/ inscripționărilor prezente pe Produs);
  4. serii/ coduri/ marcaje de identificare șterse sau indescifrabile;
  5. neconformitățile datorate Cumpărătorului sau unor terțe persoane pentru care EVALIGHT nu este ținută să răspundă potrivit legii;
  6. în caz de manipulare necorespunzătoare, păstrarea Produsului în condiții improprii, expunerea Produsului la acțiunile substanțelor chimice, corozive sau la intemperii, folosirea Produsului în alt mod decât potrivit destinației acestuia, nerespectarea instrucțiunilor la manipularea, instalarea, punerea în funcțiune, transportul, depozitarea și utilizarea Produselor sau alte situații de acest gen;
  7. acolo unde instrucțiunile de utilizare sau dispozițiile legii impun montarea Produselor de către personal autorizat, nerespectarea acestei condiții va duce la pierderea garanției; Cumpărătorul trebuie să poată face dovada montării Produsului de către personal autorizat;
  8. în caz de modificare/ desigilare/ reparare a Produsului efectuată de către Cumpărător sau de către persoane fizice sau juridice neautorizate de EVALIGHT;
  9. dacă lipsa de conformitate se datorează unor variații anormale de tensiune sau unei racordări electrice greșite;
  10. utilizarea Produsului în alt regim decât cel casnic (de exemplu, în regim industrial);
  11. în alte cazuri prevăzute în Certificatul de garanție al Produsului

    4. Remediile posibile în perioada de garanție

Pe durata garanției Cumpărătorii pot beneficia de următoarele remedii:

      a) aducerea Produsului la conformitate

Consumatorii beneficiază de reparație sau înlocuire, în condițiile O.U.G. 140/2021. Astfel, dacă neconformitatea este constatată în primele 30 de zile de la livrare, Consumatorul beneficiază de înlocuirea Produsului iar dacă neconformitatea este constatată după primele 30 de zile de la livrare (dar în cadrul termenului de garanție legală de conformitate de 2 ani), Consumatorul poate opta pentru reparație sau înlocuire cu excepția cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparație cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, ar impune companiei EVALIGHT costuri disproporționate. Aceste prevederi se aplică doar Consumatorilor.

Ceilalți Cumpărători, care nu sunt consumatori, beneficiază de reparare sau înlocuire, la alegerea EVALIGHT.

Reparația sau înlocuirea se fac fără costuri, în termen de maxim 15 zile calendaristice din momentul în care EVALIGHT a fost informată cu privire la neconformitate (în cazul Consumatorilor) sau din momentul predării Produsului defect către EVALIGHT (în cazul Cumpărătorilor care nu sunt consumatori).

În caz de reparație, pentru Consumatori, termenul de garanție legală de conformitate se prelungește cu timpul de nefuncționare a Produsului iar în caz de înlocuire, pentru Produsul care înlocuiește Produsul neconform, termenul de garanție legală de conformitate începe să curgă de la data înlocuirii. Aceste prevederi se aplică doar Consumatorilor.

EVALIGHT poate refuza să aducă în conformitate Produsul dacă reparația sau înlocuirea este imposibilă sau i-ar impune costuri disproporționate, caz în care Cumpărătorul va beneficia de celelalte remedii de mai jos.

      b) reducerea proporțională a prețului sau încetarea Contractului

Consumatorii au dreptul să obțină o reducere proporțională a prețului sau încetarea Contractului, în oricare dintre următoarele cazuri: EVALIGHT a refuzat reparația sau înlocuirea, EVALIGHT nu a reparat/ înlocuit Produsul în termen, se constată o neconformitate, în pofida eforturilor EVALIGHT de a o remedia, neconformitatea este de o asemenea gravitate încât justifică o reducere de preț sau dreptul la încetarea imediată a Contractului, EVALIGHT a declarat că nu va aduce Produsul în conformitate într-un termen rezonabil sau fără inconveniente semnificative pentru Consumator ori acest lucru reiese clar din circumstanțele cazului.

Ceilalți Cumpărători, care nu au calitatea de consumatori, poate obține o reducere proporțională a prețului sau încetarea Contractului doar dacă nu beneficiază nici de reparația Produsului și nici de înlocuirea sa în termen de 15 zile de la predarea Produsului către EVALIGHT.

Cumpărătorul nu are dreptul de a obține încetarea Contractului dacă neconformitatea este minoră.

Cumpărătorul își poate exercita dreptul la reducerea proporțională a prețului sau la încetarea Contractului printr-o declarație către EVALIGHT, transmisă prin e-mal la office[at]evalight.ro împreună cu copia facturii de achiziție, certificatul de garanție și dovezile aferente neconformității reclamate (fotografii, înregistrări video etc.).

În cazul în care Cumpărătorul obține încetarea Contractului, acesta va returna societății EVALIGHT Produsele, pe cheltuiala EVALIGHT iar EVALIGHT va rambursa prețul plătit la primirea Produselor sau a unei dovezi că Produsele au fost returnate (în cazul Consumatorilor) respectiv în termen de 14 zile calendaristice de la primirea Produselor (în cazul Cumpărătorilor care nu sunt consumatori).

Cumpărătorul este obligat să respecte indicațiile de ambalare prevăzute în acești Termeni și condiții atunci când returnează Produse la EVALIGHT și va răspunde pentru orice deteriorări cauzate pe durata transportului de retur. Dacă Produsul returnat prezintă orice alte defecte față de cele sesizate de Cumpărător, ne rezervăm dreptul de a percepe o taxă pentru a acoperi defectele suplimentare aduse Produsului sau, în cazul în care Produsul este într-o stare ce nu ne permite re-comercializarea lui, ne rezervăm dreptul de a refuza Produsul. 

Produsele înlocuite ca urmare a incidenței vreunui caz de garanție devin automat proprietatea exclusivă a EVALIGHT. În cazul restituirii prețului Produsele pentru care s-a restituit prețul devin automat proprietatea exclusivă a EVALIGHT.

Dacă EVALIGHT apreciază, în mod justificat, că nu sunt îndeplinite condițiile de acordare a garanției, aceasta va informa Cumpărătorul în scris, arătând motivele.